-- Crea tu texto animado---

viernes, 16 de marzo de 2012

Exposició d'Ainhoa i meua.

Experències d'innovació didàctica en EP
View more presentations from Angymor3.



Les preguntes que vam fer:

És preferible tindre als alumnes tota la jornada escolar davant d’una pantalla, pel simple motiu de que és la ferramenta del seu possible futur treball?
Pensem que és millor no tindre als xiquets i xiquetes davant d’una pantalla tot el dia, sinò que hem de combinar-les amb assignatures on els xiquets i xiquetes puguen utilitzar els llibres i escriure a la llibreta o a una fulla els apunts o els exercicis que han de realitzar.

Aquestes eines seràn utils per als alumnes que tinguen alguna discapacitat?
Pel que fa a les pizarres digitals o a la realitat aumentada,  per als xiquets amb discapacitat auditiva, si que seran de gran utilitat ja que es podran aumentar els textos, imagens, també tindran la posibilitat de manipular els objectes, etc.
Per a xiquets amb discapacitat visual no serviría de molt ja que el mateix ens dona poder augmentar les imagens si no poden veure res. L’unica eina que podría servir de gran utilitat seria els E-Blocks, ja que si introduïm el sistema braïlle als elements didàctics i els estímuls es fan per mitjà dels sons, si que serviría.

L’escola deu adoptar aquestes teconologíes per aconseguir resultats en els alumnes?
Está clar que si no les posem en pràctica, mai sabrem els resultats que tindrien. Per tant, la innovació en les noves tecnologies aplicades a l’ensenyament han de ser experimentades, tant per els alumnes,com per els professors per veure els resultats, tant com si són esperats com si no, per tal de millorar la seua aplicació o trobar usos per a traure-li  el profit al màxim.
Quan més familiaritzats estem amb les TIC, més fàcil serà poder donar-li els usos i les aplicacions desitjades per a poder desenvolupar qualsevol activitat.
Els resultats hauràn de ser evaluats, no només en el que pertany als progressos de l’alumnat, sinò en el progrès de les innovacions de les tecnologies en el sentit més ample. Evaluant tant la TIC que emprem, com la activitat que realitzem amb ella, com la formació del professor que la imparteix, com l’alumne que adquereix aquest coneixement. 

Tema 6.

El procés d'integració i ús pedagògic de les TIC en centres educatius. Estudi de casos

INDEX

  1. Aportacionsde les TIC alscentresescolars
  2. Investigacionssobreles TIC en elscentresescolars
  3. ProjecteMedusa
  4. Objetiusde la investigació
  5. Dimensions y tècniquesde recollidade dades
  6. Resultats


1. Aportacions de les TIC als centres escolars.

  • Innovacions en l’ àmbit de l'organització escolar del centre (ubicació d'equipaments, formes de compartir-los, coordinació).
  • Innovacions en l’àmbit de l'ensenyament en l'aula(continguts que s'ensenyen, activitats desenvolupades, innovacions metodològiques i d'avaluació).
  • Innovacions en l’àmbit de l'aprenentatge de l'alumnat (anàlisi dels processos d'aprenentatge, canvis en la motivació i actituds cap a l'educació, en la interacció entre alumnes i professor).
  • Innovacions en l’àmbit professional docent(formació, treball col·laboratiu entre professors).


2.-Investigacions sobre les TIC en centres escolars
  • Estudis sobre indicadors quantitatius que descriuen i mesuren la situació de la penetració i ús d'ordinadors en els sisteme sescolars a través de ràtios o puntuacions concretes d'una sèrie de dimensions. Les tècniques metodològiques utilitzades són: Dades estadístiques. Enquestesa administradors, Anàlisidocumental.
  • Estudis sobre els efectes dels ordinadors en el rendiment i aprenentatge de l'alumnat. Les tècniques són estudis experimentals i meta-analisi.
  • Estudis sobre les perspectives, opinions i actituds dels agents educatius externs(administradors, supervisors, equips de suport) i del professorat cap a l'ús i integració de les tecnologies en les aules i centres escolars. Els tècniques metodològiques són: Qüestionaris d'aptitud i opinió
  • Estudis sobre les pràctiques d'ús dels ordinadors en els centres i aules desenvolupats en contextos reals. Es practica l'estudi de casos.




3.-Projecte Medusa
  • El Projecte Medusa representa, en conseqüència, un macro projecte governamental dirigit al desenvolupament de les infraestructures de telecomunicació que connectin entre si als centres, a la dotació de recursos informàtics bàsics, a la formació del professorat en l'ús dels mateixos; a la qualificació de l'alumnat comus uari intel·ligent de les noves tecnologies
  • El «Projecte Medusa» va sorgir de dues iniciatives institucionals amb les quals es pretén orientar el desenvolupament de la Societat de la Informació a Canàries: d'una banda el «Pla per al Desenvolupament de la Societat de la Informació a Canàries», on es va plantejar que l'educació era el pilar fonamental per a l'assoliment de tal propòsit, i per un altre el «Pacte Social pera l'Educació en Canàries»amb el qua les pretén millorar la qualitat del sistema educatiu.
  • 4 centres d'educació Infantil, Primària i Secundària cursos 2006-2008. Illa de Tenerife.




3.1.-Objetius de la investigació
  • Identificar els canvis i innovacions generats per l'ús pedagògicde les noves tecnologies en els centres en els àmbits«organitzatiu»en l'àmbit«d'ensenyament»en l'aula, i en l'àmbit de «professionalitat docent»
  • Explorar els processos d'aprenentatge de l'alumnat que ocorren en situacions d'ensenyamentr ecolzades en l'ús d'ordinadors identificant el seu grau de motivació, expectatives i actituds així com descrivint les tasques realitzades i les interaccions comunicatives entre alumnes i docent.
  • Analitzar la situació d'implementació del projecte Medusa en els centres educatius, identificant els problemes o dificultats més destacats que tenen lloc en relació amb les TIC, així com les estratègies i accions que es realitzen amb elles en l'aula.


3.2.-Dimensions y tècniques





4.Resultats
  • Les TIC i l'organització escolar del centre
    • Importància de figura del coordinador TIC que en secundària moltes vegades és gent de tecnologia.
    • En Primaria el coordinador TIC es un membre de l’equip directiu.
    • Problemes de funcionament de xarxa i equips obsolets.
  • Les TIC i la pràctica d’ensenyament en l’aula.
    • El professorat no genera materials didàctics propis, a pesar que els centres disposen de webs informatives sobre el centre.
    • Les TIC s’utilitzen com complement a les activitats de les assignatures; l’alumant treballarà de forma individual en els pc’s.
    • El professor sutilitz en els recursos CENICE i no els de Medusa o propis.
  • Les TIC i l’aprenentatge de l’alumnat
    • L'alumnat utilitza els ordinadors de forma autònoma.
    • Elsa alumnes estan mes habituats a l’ús de les tecnologies que el professorat, solen preguntar els seus dubtes al company.
    • Alta motivació de l’alumnat encara que el professorat esta preocupat per la falta de recursos adaptables a les necessitats dels alumnes.
  • Les TIC y el desenvolupament professional del professorat.
    • En els centres de secundària el professorat actua sense el coordinador TIC, mes autònoms i amb capacitat d'iniciativa
    • En secundària els recursos informàtics amb perspectiva innovadora són més utilitzats.
    • La titulaciódel professorat influeixen la utilització TIC.

En el següent enllaç que pertany al govern de Canaries explica que és el projecte medusa, quines son les seues orientacions, quins objectius te, a qui va dirigit: