-- Crea tu texto animado---

miércoles, 14 de marzo de 2012

Tema 5.

TEMA 5 Docència virtual: B-Learning

1. Què és B-learning.

Definició segons Coaten 2003,  que el b-learning combina el cara a cara amb l’ensenyament virtual, ex Gonzalo dona classes presencials i desprès nosaltres virtuals amb els apunts

Altra definició Brodsky 2003 és qualsevol posible combinació de classes magistrals amb mitjans audiovisuals, audio, vídeo, jocs de rol (interpretacions en els quals un alumne fa un paper determinat). --> estudis de casos, gravacions de video, audio, barrejar amb tutories i un assesorament,
Classes magistrals<--> Recolzament, virtualitat

Altra definició de Brenan 2004, aquesta definició diu: tenim un problema aleshores anem a emprar tots els recursos TIC per a poder solucionar-los. el concepte b-learning surt del món empresarial. la resta d’autors es centren en l’aspecte educatiu.

Tenim a Amar 2007, que diu que tenim per una part les e-eines (e-herramientas en castellà) combinades amb les eines tradicionals i el que pasa és que tenim una eina molt important,al fer la barreja entre el e-learning i b-learning, aleshores el mestre ha d’assumir responsabilitats de les dues parts (e-eines i eines tradicionals).

2. Aspectes importants d’un sistema B-learning

  • Cal incloure en l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
  • La informació per a ser tractada requereix coneixementper part de l’alumne per a la seva interpretació. En els cursos de B-learning s’ha de dar una informació previa per a que els alumnes puguen treballar.
  • Permet adquirir coneixements tècnics funcionals. Com tenim part presencial i no presencial, l’alumne adquirirà una serie de competencies digitals en la part no presencial que no podra adquirir-les en la part presencial.
  • No s'aprèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb el altres mitjançant fòrums, xats, etc.
  • Les tutories apareixen com una possibilitat d'ajuda tant en l'ensenyament presencial com a distància.
  • Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.
  • La guia de la part no presencial.
En resum, els aspectes importants serien el disseny de l’espai virtual que s’ha de incloure en l’aprenentatge, el tractament previ de la informació, els coneixements tecnics funcionals, s’apren en solidari, el tema de les tutories, les TIC com element crític, desenvolupen la creativitat, etc.

3.-Models  B-learning
Model basat en les habilitats.Barreja la interacció entre estudiants i un professor a través de l'ús del correu electrònic, fòrums de discussió, sessions presencials i autoaprenentatge. El profesor actua de guia.d’alguna forma l’alumne adquirix coneixement a través de les seues habilitats. Part presencial en el que el mestre actua de guia i hi ha un intercambi de informació amb els alumnes.

Model basat en el comportament o actituds. Barreja o combina l'aprenentatge presencial amb esdeveniments en línia realitzats col.laborativament. L'estudiant aprèn conductes específiques a partir de discusions, aules virtuals.
Presencialitat + esdeveniments col·laboratius ( construcció d’un bloc).

Model basat en la capacitat o competències. Aquest model combina una varietat d'esdeveniments d'aprenentatge amb el suport de tutories, amb el propòsit de facilitar la transmissió del coneixement i desenvolupar competències per al millor acompliment.
Semblant als anteriors però incorpora les tutories. Facilitar la transmissió de coneixement.

4.-B-learning vs Ensenyament presencial
Ensenyament Presencial

  • Presencialitat
  • Relació professor-Alumne
  • Transmissió de coneixements
  • Cultura escrita/oral
  • Ús tradicional de les Tecnologies.
B learning:
  • Virtualitat
  • Noves Tecnologies( Campus Virtual)
  • Desenvolupament de capacitats
  • Cultura Audiovisual
  • Relació alumnes-propi aprenentatge




Vídeo sobre l'aplicació del B-learning:


I aquest altre vídeo explica que és el B-learning:





Per últim deixe aquest enllaç que explica el B-learning, els seus recursos, etc. :
B-LEARNING