
La Webquest que hem fet tracta sobre la el relleu de la Península Ibèrica i hem escollit aquest tema perquè es molt important que els xiquets i xiquetes coneguen el relleu de la península i sapiguen reconèixer els rius i montanyes principals.
Les activitats plantejades son molt sensilles i ràpides de realitzar i els recursos que se li donen son molt clars i precisos.

Hem fet una WebQuest amb molts colors per a que cride l'atenció dels alumnes.
No fa falta la instalació d'un programa ja que la WebQuest es realitza en la mateixa pàgina Web.


I per últim fem click en guardar i ja tenim la configuració de la Webquest al nostre gust.
PRACTICA EXE LEARNING
En la següent práctica hem desenvolupat la creació d'un lloc web amb navegació senzilla i intuitiva per al xiquet.
Ens hem basat en el nostre treball realitzat a clase sobre les Wikis i els Blocs.
Per al desenvolupament de la pràctica hem hagut de descarregàr-no el programa EXE
Instal·lació
Per instal · lar eXe en un PC
Desa l'arxiu executable al disc dur fent doble clic sobre l'executable
S'inicia l'assistent eXe
s'instal · la a la carpeta C: \ Arxius de Programa \ eXe.
Triar Next per acceptar aquesta ubicació o triar una altra
Seguir els passos de l'assistentDesfés les edicions
El primer que hem fet ha sigut:
Edició de les propietats del document
El gráfic interactiu de l'esquerra ens mostra les distintes sub-pestanyes de "propiedades"
Paquet - Image 1
La secció de "Propiedades" permet registrar lels detalls generals del projecte
ej. Título, Autor, y Descripción.
També permet definir els diferents components o nivels del recurs.
Podem incluir un títol o una imatge.
Les eines d'Esquema (arbre de continguts) permeten definir l'estructura que tindrà el projecte.
Això és particularment útil per a projectes grans o complexos que contenen moltes parts o temes. que no és el nostre cas.
Per defecte aquest panell mostra un únic mode, Inici.
En la pestanya "Estil" hem sel.leccionat el estil que més ens agradava.
Inici
El node de Inici (Home) és la primera pàgina mostrada quan el projecte és exportat a la web a un LMS.
Aquest és un node jeràrquicament pare i els nodes "fills" addicionals poden ser afegits sota aquest node.
Afegir i eliminar nodes
Per Afegir nous nodes seleccioneu el node pare i feu clic al botó de Afegiu pàgina.
També podem canviar el nom aquests nous nodes, seleccionant-los i prement el botó "Reanomena".
Per suprimir un fitxer, seleccionar-lo i prémer el botó eliminar
Inserir i extreure paquets
Aquesta funció ens permet extreure el node seleccionat i tots els nodes dependent en un fitxer separat. Els arxius exe tenen l'extensió elp.
Activitat
Amb aquest quadre podem escriure una activitat.
Ens hem basat en el nostre treball de les Blocs i les wikis per a omplir totes les activitats.
En les dos primeres activitats, el que han de fer és posar el nom correcte en el número que hi ha en cada element del Bloc.
Hem insertat una imatge amn una serie de números en cada element que volem que aprenguen els usuaris.
Després hem usat :
Pregunta Elecció-Múltiple
Per a que marquen les opcions que els semblen correctes
L'activitat 2 consisteix en una Pregunta de "verdadero/FAlso" en la que apareix una sèrie de preguntes que han de contestar
amb l'opció de vertader o fals.
La paraula bloc significa “ràpid” en hawaiano.
Verdadero Falso
Al prèmer el botó apareix una retroalimentació amb la resposta correcta.
El nombre de preguntes és il · limitat.
L'activitat 3 conisteix en un formulari de "Espacios en Blanco" en les que haurán de escriure la resposta correcta als espais en blanc.
Aquest component ens ha permet amagar paraules en una frase perquè els alumnes les recuperen.
El sistema de correció és el mateix. Apareix una retroalimentació amb la resposta correcta.
El nombre de preguntes és il · limitat.
L'última activitat és una activitat de Reflexió
"Creus que és convenient que hui en dia totes les escoles i centres educatius disposen d’ells per a facilitar la tasca educativa?"
Hem escrit una pregunta i després hem col·locat una retroalimentació que l'alumne pot veure en prémer el botó.
Ací pot escriure la seua conclusió i veure si coincideix amb la que hem oferit.
Quan treballem en un projecte amb eXe, com en qualsevol altre programa, és recomanable anar guardant els canvis que anem realitzant.
En iniciar el projecte hem per tant guardar per primera vegada (Fitxer> Guardar com).
Després, al llarg del procés de treball seguirem guardant els canvis (Fitxer> Desa).
L'extensió dels projectes eXe és. Elp (eXe Learning Project), una extensió que només és vàlida per treballar amb aquesta aplicació.
Exe permet però diferents formats d'exportació vàlids per a la publicació a Internet o per a la seva importació des d'un LMS
o plataforma de teleformació que suporti les especificacions IMS Content Packaging 1.1.3 o SCORM 1.2.
Un arxiu amb extensió. Elp contenen la totalitat del projecte, en un únic arxiu.
Quan exportem als diferents formats obtindrem un arxiu comprimit (SCORM o IMS CP) o una carpeta amb bastants fitxers.
Aquestes dues pràctiques han sigut molt entretingudes i personalment pense que son aprofitoses per a treballar-les a l'escola ja que d'aquesta manera treballem les TIC a classe i les treballem d'una manera dinàmica i constructiva.
No hay comentarios:
Publicar un comentario