Tema 4
Docència virtual: E-learning
1.Què és E-learning?Formació que utilitza la xarxa com tecnologia de distribució de la
informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet).
Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l’ús de les TIC i sobre tot aprofitant els mitjansque ofereix Internet.
Permet la distribució i l'accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor webpera distribuir-los. Un navegador webpera accedir i protocols TCP/IPi http per a facilitar l'intercanvi.
2.Característiques E-Learning
- Ús de navegadors Web per accedir a la informació.
- Aprenentatge molt recolzat en Tutories.
- Materials digitals i aprenentatge flexible.
- Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicació.
- Aprenentatge mitjançant PC.
- Aprenentatge individualitzat versus col.laboratiu interactiu.
- Utilizació d’eines síncrones i asíncrones.
- Administració delsmaterials en un servidor Web.
- Conexió professor-alumne separats per espai temps.
- Multimèdia/Hipertextual-Hipermedia.
3.-Avantatges E-learning
- Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
- Facilita l'actualització de la informació i dels continguts.
- Facilita l'autonomia de l'estudiant.
- Propicia una formació Justin Time i Just for me.
- Afavoreix una formació multimèdia.
- Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
- Estalvia costos i desplaçaments.
- Facilita l'ús dels materials en diversos cursos.
- Facilita una formació grupal i col.laborativa.
3.-Inconvenients E-learning
- Mes inversió de temps per part del professor.
- Miínimes competències tecnològiques de professor i alumne.
- Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge autònom.
- Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
- Requereix més treball del convencional.
- Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.
4.Regles bàsiques per a l’utilizació E-learning
- El professor ha d'oferir guies clares per a la interacció amb l'estudiant.
- Una discussió bé dissenyada facilita la cooperació entre els estudiants.
- L'alumne ha de presentar projectes durant el curs.
- Els cursos en línia necessiten una data límit.
- Els estudiants trien els temes dels projectes.
- El professor ofereix 2 tipus de Feedback: Informació/Acusament.
En el següent enllaç s'exposen les bases pedagògiques del e-learning: Bases pedagògiques
No hay comentarios:
Publicar un comentario