-- Crea tu texto animado---

jueves, 8 de marzo de 2012

Tema 3


TEMA 3. TENDÈNCIES METODOLOGIQUES I TIC.
Paradigmes educatius i les implicacions en el disseny de l’aprenentge, evolució del model d’ensenyament-aprenentatge i Seymound Papert.

1.Paradigmes educatius:
1. paradigma conductista l’esser humà es com una màquina que apren conductes
2. Paradigma conductiu l’esser huma apren
3. ambientalista: relacionat Tindre una relació entre l’esser humà i l’ambient
4. Constructivista: L’organisme que es va desenvolupant en un procès d’aprenentatge i a més li afecta l’ambient en el que es troba l’aprenentatge.

A partir d’aquestos cuatre paradigmes bàsics, anem a veure quines implicacions tenen a l’ensenyament.

Primerament, degut a que partim d’aquestos paradigmes el currículo esta tancat,
Segona implicació  es sap dissenyar tot el procès educatiu amb els objectius, continguts, etc
Altra implicació: els aprenentatges complexos van a poder dividirse en aprenentatges molt mès simples.
Els aprenentatges mes complexos es poden descompondre en aprenentages mes simples, l’evaluació es centra en els aprenentatges finals.
Altra implicació: motivació extrínseca, motivar amb element TIC, pujar nota si fas aquest treball, la motivació depend dels reforsos externs.

Conductista -->
cognitiu
ambiental
construc
Implicacions


Model d’ensenyament que surten partint d’aquestes implicacions dels paradigmes educatius.

  • Aprenentatge com a dquisicióde coneixement

  • Aprendre és adquirir coneixements

  • El professor transmet la informació

  • El control de l'aprenentatge està en mans del professor
  • Els continguts estancentrats en el currículum
  • El paper del professor ésensenyar, transmetre coneixements
  • El paper de l'alumne ésadquirir-los
  • El paper del professor es la de transmetre la informació i el d’ensenyar.

MODEL D’APRENENTATGE DE CONSTRUCCIÓ DE SIFNIFICAT (CONSTRUC)
L’evaluació es centra en tot el procès (evaluació continua). A diferencia del model d’aprenentatge d’avans, el paper del professor esta d’alguna forma limitat,

((El professor es el pastor)) i els alumnes son les ovelles que anem buscant i construint el nostre propi aprenentatge.
Aprendre a aprendre.
Cadascun dels alumnes busca la seua propia informació, i determina la seua búsqueda, importen els continguts.

Com podem utilitzar les TIC?
EL primer model  va ser el model de Sigmon Paupert, inventor del llenguatge logo, que és un llenguatge de programació, basat en icones d’un punt que tenia un programa i podia anar construint determinades imatges.

Microwords un programa grafic basat  en lego i ens permet crear mons propis a l’alumne, no habia lliçons grupals. si no que es utilitza el metode de descobriment.



Per ampliar el tema vaig a deixar aquestos enllaços:
Quadre comparatiu de paradigmes educatius.
Paradigmes i models educatius.

No hay comentarios:

Publicar un comentario